Jak szybko zasnąć? Sposoby na szybkie zaśnięcie

Nie potrafisz szybko zasnąć? Leżysz wieczorami w łóżku i zastanawiasz się co zrobić, aby w końcu złapał Cię głęboki sen? Nie tylko liczenie baranów jest odpowiednim sposobem na sen. Jeżeli zastanawiasz się co zrobić, aby szybko zasnąć, przeczytaj poniższy artykuł.

Pamiętaj, że nie każda osoba potrzebuje tyle samo godzin snu. Niektórzy potrzebują zaledwie sześciu, a inne osoby dziewięć. Jak rozpoznać ile snu potrzebujesz? Musisz czuć się wyspany. Jeżeli śpisz po 5, 6 godzin i odczuwasz zmęczenie oraz niedospanie, powinieneś dać organizmowi więcej odpoczynku i snu. Staraj się spać po około 8 godzin.

Śpiąca kobieta

Co zrobić, aby szybko zasnąć?

  • Kładź się spać, gdy czujesz zmęczenie i senność. Jeżeli odczuwasz zmęczenie i senność, połóż się spać. Nie zmuszaj organizmu do dodatkowego wysiłku. Przez to możesz mieć problemy z zaśnięciem. Organizm może przyzwyczaić się do różnych pór spania i jego rytm będzie rozregulowany.
  • Kup wygodny i zdrowy materac. Jeżeli nie potrafisz zasnąć i odczuwasz bóle kręgosłupa, zainwestuj w porządny materac. Jest on najważniejszym elementem łóżka, który powinien być wygody i dopasowany do Twoich potrzeb. Leżąc na materacu powinieneś czuć komfort i wygodę. Niestety wiele osób śpi na niedopasowanym i niewygodnym materacu przez co pojawiają się problemy z zaśnięciem oraz zdrowiem.
  • Czytaj książki do snu. Czytanie książki wieczorem wytęża wzrok. To oznacza, że jeszcze szybciej zmęczysz oczy. To pozwoli Ci szybciej zasnąć.
  • Zażyj suplement wspomagający zasypianie. Kup suplement, który pomoże Ci zasnąć. Na rynku jest wiele produktów, które można zakupić w aptece. Pomagają one w zaśnięciu i w wyeliminowaniu problemu nieprzespanych nocy raz na zawsze. Najlepiej wybrać się po poradę do apteki lub lekarza.
  • Wyłącz wszystkie urządzenia. Włączasz na noc zmywarkę? Masz w nocy włączony komputer lub radio? Jeżeli tak robisz to zmień to jak najszybciej. Postaraj się wyłączyć wszystkie urządzenia. Być może ich działanie dekoncentruje Cię lub nie daje spokoju. To może być powód Twojego problemu z zasypianiem.
  • Stosuj zatyczki do uszu. Hałas zza okna nie daje Ci spać? Lokatorzy w drugim pokoju głośno rozmawiają, a sąsiad słucha muzyki? Każdy niestety miał okazję posłuchać sąsiada, który odtwarza głośno muzykę do późnych godzin nocnych. Co w takiej sytuacji zrobić? Jeżeli minęła godzina 22, można wybrać się do sąsiada i poinformować o tym, aby ściszył muzykę. Możesz również zastosować specjalne zatyczki do uszu.
  • Zakładaj opaskę na oczy. Problemy z zasypianiem mają często osoby, które są wrażliwe na światło. Jeżeli zasypiasz, a w pokoju świeci się jeszcze światło lub chcesz się zdrzemnąć za dnia, załóż opaskę na oczy. Dzięki niej żadne promienie słońca oraz światło nie dotrze do Twoich oczu.

Sposobów na zasypianie jest wiele, dlatego postaraj się wypróbować jak najwięcej. Nie warto się poddawać. Sen jest bardzo ważny. Przespana noc daje za dnia dużo energii i radości. Osoby niewyspane bardzo często mają dolegliwości takie jak senność, bóle głowy, brak skupienia i zmęczenie.

Podobne