Tylna belka skrętna – częste pytania i odpowiedzi

Zaletą francuskich samochodów jest przede wszystkim wygodne prowadzenie i płaskie bagażniki z większą ilością miejsca. To wszystko jest zasługa Tylnej belki skrętnej, która ma swoich zwolenników, ale też rzeszę przeciwników, którzy narzekają na to, że zużywa się wyjątkowo szybko. Wiele osób zastanawia się więc, czy warto kupować Citronea lub Peugeuota. Żeby rozwiać wszelkie wątpliwości, odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania.

 

W naszym tekście znajdzisz odpowiedzi na te najbardziej podstawowe pytania, jednak jeśli oczekujesz bardziej szczegółowych informacji, to więcej pytań i odpowiedzi o tylną belkę znajdziesz u takich specjalistów jak Szmytek.pl.

1. Co to jest tylna belka?

Jeśli czytasz ten tekst, to możliwe,że potrzebujesz informacji na temat tego, czym właściwie jest tylna belka. Pora więc jasno i precyzyjnie odpowiedź na to pytanie. Tylna belka jest częścią zawieszenie we francuskich samochodach. Warto jednak pamiętać, że w rzeczywistości tym mianem określa się całe zawieszenie w Citroenach czy Peugeuotach.

samochód czarny peugeuot

2. Dlaczego się psuje?

Tylna belka niestety wykonana jest z bardzo delikatnych materiałów, co sprawia, że bardzo szybko się zużywa. Na samym początku dochodzi do uszkodzenia łożysk igłowych, w dalszej kolejności zniszczeniu ulegają wahacze, a na samym końcu wyrobienie lub pękniecie spotyka główną część tylnej belki.

3. Jakie są zalety tylnej belki?

Tylna belka skrętna to francuski wynalazek, który miał zrewolucjonizować postrzeganie zawieszenia samochodowego. Znamy już podstawowe wady tego rozwiązania. Czy istnieją jednak jakieś jego zalety? Przede wszystkim to bardzo komfortowe rozwiązanie, ponieważ dzięki większej przyczepności samochód prowadzi się znacznie łatwiej i zwiększa się bezpieczeństwo jazdy. Tylna belka jest ponadto znacznie mniejsza niż inne rodzaje zawieszenia, dzięki czemu możliwe jest zaprojektowanie tak zwanego płaskiego bagażnika, w którym pomieścić można znacznie więcej.

4. Wymienić czy regenerować?

To jedna z podstawowych kwestii. Kompleksowa wymiana kosztuje nawet kilka tysięcy złotych, co w niektórych wypadkach może nawet przekraczać wartość samochodu. Z drugiej strony nie zawsze możliwa jest regeneracja. Co robić? Przede wszystkim warto wybierać się na regularne przeglądy i zwracać uwagę na aktualny stan tylnej belki. Jeśli zareagujemy w porę, to nasza kieszeń może tego aż tak bardzo nie odczuć.

Najpierw psują się łożyska igłowe i koszt ich wymiany nie powinien raczej przekroczyć stu złotych. Wymiana wahaczy jest nieco droższa, jednak również nie powinna nas zrujnować. Jeśli przeoczymy zużycie się tych elementów, to dojść może do znacznie bardziej odczuwalnych dla naszych finansów uszkodzeń. Warto więc dwa razy do roku sprawdzać stan tylnej belki i korzystać z profesjonalnych serwisów, które specjalizują się w naprawie francuskich samochodów.

Podobne

2 komentarze

  1. Adam
    30 września 2016 at 10:34 Odpowiedz

    Jak się da, to wiadomo, że regenerowac. No ale trzeba to zrobić wcześniej, a w sumie mało kto ma większą wiedzę na temat eksploatacji aut i umie poznać, kiedy lepiej iść do warsztatu. A potem koszty wymiany na nowe są przerażające…

  2. Cinderella
    29 listopada 2016 at 07:52 Odpowiedz

    Musi być z tym sporo problemów, dlatego lepiej znaleźć profesjonalny zakład i naprawić taką usterkę raz a dobrze.

dodaj komentarz