Sprzęt treningowy dla profesjonalistów w przykładach

Chcesz założyć siłownie z profesjonalnym sprzętem treningowym wysokiej jakości? A może planujesz rozpocząć treningi we własnym domu i szukasz sprzętu, który będzie najlepiej spełniał Twoje wymagania, a jednocześnie nie zajmował zbyt wiele miejsca? W naszym artykule podpowiemy Ci w co zainwestować.

Pasy TRX

To wyjątkowo proste urządzenie, które pozwoli Ci na trening wszystkich mięśni z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała oraz sił grawitacji. Składa się z linek, uchwytów i karabińczyków. Do linek można przymocować również kółka gimnastyczne. Tego typu sprzęt treningowy sprzedają w sieci profesjonalne sklepy jak np. Mtidea. Jest niezwykle uniwersalny, ze względu na to, że można z niego korzystać dosłownie wszędzie, wystarczy przymocować go do czegoś, co wytrzyma ciężar osoby, która z niego korzysta (może to być nawet framuga drzwi). To świetne rozwiązanie dla osób, które trenują w warunkach domowych i nie mają osobnego pomieszczenia, pełniącego rolę siłowni. Po skończonym treningu wystarczy odpiąć pasy i schować je do szafki.

Kettlebell, hantle

Odważniki to jeden z najstarszych sprzętów treningowych, który aktualnie przeżywa swój renesans. Zajęcia z kettlebellem są bardzo popularne, przy ich użyciu możemy z powodzeniem wykonać trening całego ciała. Trenując z obciążeniem zwiększamy siłę, poprawiamy wytrzymałość, a także spalamy tłuszcz. Trzeba pamiętać przy tym, ze jeśli zależy nam na zwiększeniu masy mięśniowej, wtedy powinniśmy wykonywać ćwiczenia z jak największym obciążeniem, natomiast jeśli naszym celem jest spalenie tkanki tłuszczowej, to wykonujemy bardzo dużo powtórzeń z niewielkim ciężarem.

Kettlebell

Drążek

Kolejny niezwykle prosty przyrząd treningowy. Z jego pomocą zbudujesz mięśnie brzucha oraz szerokie plecy. Możesz go bez problemu zamontować we własnym domu, nie zajmuje dużo miejsca, a efekty treningu z jego użyciem są naprawdę godne uwagi. Do wyboru są drążki metalowe oraz drewniane, poza tym mogą być nieruchome lub ruchome, co zwiększa trudność wykonywania ćwiczeń i angażuje większą ilość mięśni.

Orbitrek

Nie da się ukryć, że ten rodzaj sprzętu zajmuje znacznie więcej miejsca od reszty wymienionej powyżej, jednak jest niesamowicie wszechstronny. Sprawdzi się na pewno w przypadku osób, które chcą spalić nadmiar tkanki tłuszczowej. Ćwiczenia na orbitreku są uważane za efektywniejsze niż na bieżni czy rowerku stacjonarnym, a przy tym bezpieczniejsze i zdrowsze niż tradycyjny jogging. W zależności od tego, które mięśnie chcesz wytrenować, możesz ćwiczyć przy użyciu rączek lub bez. Ćwiczenia na orbitreku bez użycia ramion pomagają nam wzmocnić mięśnie brzucha oraz pracować nad stabilizacja pozycji.

Podobne