Jak zostać copywriterem, czyli jak zarabiać na pisaniu artykułów?

Zawód copywritera od jakiegoś czasu cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Wiele osób chciałoby zarabiać dzięki pisaniu tekstów na zlecenie, pytanie jednak brzmi, jak to zrobić? Jak sprawić, by nasza usługa była warta czytania i tego, by ktoś chciał nasze teksty? Co warto wiedzieć o zawodzie copywritera?

Kim jest cowyriter?

Najlepiej jest zacząć od podstaw. Kim właściwie jest copywriter? Czym się zajmuje? Jak działa? Mówiąc najprościej copywriter to osoba, która zajmuje się pisaniem tekstów przeznaczonych do późniejszej publikacji w różnych formach – w internecie, prasie, na ulotkach reklamowych czy też zajmująca się tworzeniem treści do spotów reklamowych, scenariuszy i tak dalej. Innymi słowy jest to bardzo rozległa dziedzina ogólnie pojętego tworzenia i publikowania tekstów oraz sloganów użyteczności reklamowej, które rządzą się pewnymi zasadami, głównie zasadami SEO.

Gdzie można spotkać copywriterów?

Najczęściej, przynajmniej na polskiej scenie rynkowej, copywriterzy pracują w agencjach reklamowych albo znaleźć ich można także w dziale public relations. Zazwyczaj zajmują się wówczas pisaniem tekstów na stronach internetowych, tworzeniem artykułów na różne tematy, a także na zlecenie klientów. Tu także dochodzi się do pojęcia SEO copywritera, który robi to samo, co zwykły copywriter, jednak jego działania nastawione są przede wszystkim na tworzenie treści, które mają za zadanie podnieść daną stronę w wynikach wyszukiwania google. Dotyczy to zarówno artykułów, jak i opisów produktów, katalogów czy innych tekstów reklamowych.

Kobieta pracująca przy koputerze

Jak zostać copywriterem?

Wbrew pozorom nie jest to aż takie trudne, jak mogłoby się wydawać. Oczywiście należy posiadać pewne zdolności twórcze, umieć pisać, być samodzielnym, a także kreatywnym. Teksty przeznaczone do publicznego widoku, zwłaszcza te o charakterze marketingowym muszę posiadać pewien poziom umiejętności pisarskich – kiepsko napisany tekst nie przyciągnie uwagi i nie skłoni potencjalnego czytelnika do wgłębienia się w jego treść, a to nie przyniesie żadnych korzyści zarówno dla nas, jak i dla celu, dla którego tekst został stworzony.

Jeżeli szuka się pracy w tej branży, warto jest poszukać wśród ofert pracodawców, bo takich mimo wszystko pojawia się wiele. Oczywiście gdy już się taką ofertę znajdzie, trzeba jeszcze udowodnić, że posiada się te walory, o które zabiega przyszły pracodawca – trzeba się wyróżnić z tłumu innych kandydatów. Warto również zbierać doświadczenie, także przez praktyki.

Kto może zostać copywriterem?

Tak właściwie to nie ma znaczenia kim się jest, choć powiedzenie, że to praca dla każdego również jest przesadą. Nie są tu także wymagane szczególne studia, choć coraz częściej uczelnie wychodzą naprzeciw oczekiwaniom rynkowym i skupiają się na nauce rzeczy użytkowych tworząc na wydziałach filologicznych kierunki copywriterskie. Ważne jest jednak przede wszystkim to, by posiadać lekkie pióro oraz talent literacki, dzięki czemu będziemy w stanie pisać pisać na każdy temat. Z pewnością przydatna będzie również wiedza na temat komunikacji masowej oraz wiedza z zakresu reklamy i marketingu. Ważne jest bardziej doświadczenie oraz warsztat pisarski, niż samo wykształcenie.

Podobne