Co zmienił COVID w rekrutacji HR, poszukiwaniu pracy czy trybie pracy?

Już na przełomie ubiegłego roku pandemia stała się trudnym okresem nie tylko dla „zwykłych” ludzi, a także dla przedsiębiorców wielu branż. Ograniczyła ona pracę wielu osobom, co spowodowało cięcia kosztów, obniżenie produkcji i zawieszenie funkcjonowania firm. Niektóre osoby mają możliwości pracy zdalnej, aby mogły w elastyczny sposób wykonywać różne czynności zawodowe. Niniejszy artykuł będzie się odnosił do zmian, które COVID spowodował na rynku pracy oraz o tym jak wygląda proces rekrutacyjny w wielu branżach.

Jakie są skutki pandemii podczas poszukiwania pracy?

Zamrożona gospodarka, ograniczenie funkcjonalności firm, bezrobocie – są to jedne z wielu skutków spowodowanych przed koronawirusa, który utrudnił wielu ludziom znacząco życie. Osoby, które w czasie pandemii zaczęły szukać pracy, mają duży problem, ponieważ liczba ofert była znacząco ograniczona. Dodatkowo nie każdy pracodawca umożliwiał wykonywanie działań stacjonarnie w firmie. Jeśli szukasz ofert pracy drogą elektroniczną, możesz znaleźć wiele propozycji  pracy zdalnej. Takie ogłoszenia pracy (oferty na Sprzedajemy.pl)  w Internecie ułatwią ci w poszukiwaniach konkretnego stanowiska, jaki i odnalezienie ofert proponowanych przez konkretnego pracodawcę. Istnieje także możliwość znalezienia zatrudniania z pośrednictwem Urzędu Pracy, jednak na tej kwestii skupimy się poniżej.
Obecnie sytuacja z COVID ustabilizowała się na tyle, że można bez problemu znaleźć pracę w każdym zawodzie, niemniej jednak zachowując odpowiednie zasady funkcjonowania (noszenie maseczki w zakładach publicznych, odpowiedni odstęp, dezynfekcja rąk itp.)

Jaką pracę można podjąć podczas pandemii?

Gdyby sytuacja była na tyle poważna, gdzie ponownie natkniemy się na kolejną falę pandemii, warto zapoznać się z kilkoma ofert pracy proponowanych przez różnych pracodawców. Proponowane przez nas zawody będą się odnosiły do pracy zdalnej, ponieważ chcemy zapewnić osobom bezpieczne funkcjonowanie. Pierwszą propozycją jest praca zdalna w zawodzie telemarketingu. Taki zawód możesz wykonywać bezpiecznie, nie wychodząc z domu i dodatkowo na tym zarobić. Pracodawca omawia z osobą bezrobotną przez telefon sposób prowadzenia takich usług i wysyła materiały drogą elektroniczną, które będą narzędziem pracy. Można także znaleźć pracę w marketingu internetowym, w którym osoba będzie pisała różne treści reklamowe i publikowała na różnych serwisach. Ostatnią z naszych propozycji jest zawód grafika komputerowego w różnych firmach. Jedynie, co jest wymagane to dostęp do komputera, aby móc wykonywać zawody w domu w okresie pandemicznym.

Jak wygląda proces rekrutacyjny do podjęcia pracy podczas COVID?

Gdy już znalazłeś odpowiednią pracę na stronie internetowej, jaką chcesz wykonywać, warto skontaktować się telefonicznie, bądź drogą mailową z pracodawcą. W tym przypadku należy wysłać swoje CV oraz/lub list motywacyjny i czekać na proces weryfikacyjny. Niemniej jednak jeśli masz trudność ze znalezieniem odpowiedniej pracy i próbujesz szukać pomocy w urzędach pracy, to proces rekrutacyjny odbywa się w inny sposób. Powiatowe i Wojewódzkie Urzędy Pracy mają swoje określone zasady podczas rejestracji w bazie danych. Należy wejść na stronę internetową swojego urzędu, wypisać wszystkie dane osobowe, dołączyć niezbędne dokumenty (świadectwo szkół, certyfikaty itp.) i czekać na weryfikacje. Gdy poprawnie wykonaliśmy wszystkie czynności, po kilku dniach dostajemy informację zwrotną o decyzji uzyskania statusu osoby bezrobotnej zdolnej do podjęcia pracy. Następnie dostajemy wezwanie do placówki w celu wypełnienia formalności itp. i w tym przypadku dostajemy ofertę pracy przez Urząd Pracy.

Podobne

dodaj komentarz